Featured Posts


Cebisan Kenangan


Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Subhanallah..Alhamdulillah..Lailahaillallah..Allahuakbar...Lahaulawalaquwataillahbillah...Segala puji hanya bagiMu ya ALLAH tuhan sekalian alam...Selawat dan salam buat junjungan besar, Nabi Muahmmad SAW, keluarga serta sahabat baginda, tabi’ tabi’in sekalian...
Pejam celik...pejam celik...begitu pantas masa berlalu...benarlah firman ALLAH

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran. (AL ASR :1-3)

Terasa bagai baru semalam menjejak kaki ke universiti...menangis-nangis mengadu dengan  emak tidak mahu berjauhan...namun kaki ini tetap melangkah kerana perasaan ingin menambah ilmu...dan yang pasti memperteguhkan prinsipku bahawa “no successful without sacrifice”....ya inilah pengorbanan!

Kerana jarak inilah saya menjadi lebih mengenal siapa diri ini...kerana jarak inilah saya menjadi semakin tabah n tak “cengeng”, kerana jarak ini jugalah mengajar saya melihat ragam dunia dan kerana jarak inilah saya belajar erti lebih menghargai...
ALHAMDULILLAH...ALHAMDULILLAH...ALHAMDULILLAH....

Pelbagai suka duka, gelak tawa dilalui...air mata kerana merindui, air mata kerana penyesalan kerana menyakiti, dan kini air mata perpisahan...maafkanlah diri ini kerana saya tidak sempurna...kerana DIA YANG MAHA SEMPURNA...dan kita sebagai hamba perlu menjadi yang terbaik...

Selepas ini mungkin rindu ini akan bertamu...rindu untk makan bersama...rindu untuk berdebat pebagai perkara...rindu untuk pergi ke mana-mana bersama...namun ingatlah...kamu, kamu, kamu yang pernah hadir dalam hidup saya telah mengikat memori terindah dalam diari kehidupan saya...terima kasih kerana kaulah sahabat, kawan, teman dan kekasih hati...

Wahai sahabat dengarlah suara hati ini...
Semusim kita bersama...
Walau apapun rintangan...
Persahabatan menjadi pegangan,
Gelak tawa meniti hari,
Pahit dan duka sama dikongsi,
Manisnya ukhuwah yang telah bersemi
Meskipun kini kita akan terpisah,
Namun setiap cebisan kenangan terindah
Akan tetap berlegar di ruang minda
Setiap detik waktu bersama
Akan tetap tersemat menjadi sebuah memori
Yang akan dikenang sampai mati…

Sebelum berundur...maafkanlah diri ini yang sering khilaf...maafkan saya andai ada terlanjur bicara, terkasar bahasa, tingkah yang tidak sempurna...Semoga cinta antara kita tidak terkubur...semoga ukhwah yang terbina harum segar mewangai dihatimu, andai suatu masa diri ini tiada di dunia yang fana, doa tetap terus mengiringi...insyaALLAH... Semoga ilmu yang di peroleh sepanjang perjalanan ini dapat dimanfaatkan sebaiknya...teringat kata- kata guru saya, Puan Maslina binti Adnan : kita pergi ke universiti bukan sekadar belajar ilmu dlam course yang kita ambil tu semata-mata tap kita akan lalui dan belajar ilmu tentang sebuah kehidupan....ya betul cikgu dan kini sya telah belajar ilmu itu dan akan terus belajar selagi berada di universiti kehidupan ini....
disinilah ia bermula

my lovely DPP


 Kenangan itu....


ukhwah fillah abadan abada

kembali ke tempat permulaan itu...



BicaraHati
dengan air mata aku bertinta....semoga kita terus belajar dan meneroka universiti kehidupan agar menjadi hamba yang bersyukur dan lebih menghargai...insyaALLAH...dengarlah sahabat, dengarlah teman...aku merindui kamu kerana ALLAH....


wallahua'llam...


0 comments:

Pena Sahabat

Others Blog

Blog Tutorial

Red Flower

  © Blogger template Brownium by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP